Ceciliala

Familjebloggen

Bygga hus med byggsats

Publicerad 2017-09-15 12:46:00 i Allmänt,

Vi ska bygga ett extra hus på tomten. Vi har ju ganska stor tomt så det får plats ett ganska stort hus. Man behöver ju inte något bygglov när man ska bygga Attefallshus eller stuga på tomten så det är bara att sätta igång.
 
V ska bygga själv eftersom det är billigare och jag tycker att det är kul också, jag har alltid velat bygga ett eget hus. Tanken är att köpa en hus byggsats och montera efter ritning
 
Här är några alternativ på byggsatser
 
Attefallshus byggsats
Fritidshus byggsats
Fritidshus byggsats
 
När man har byggt färdigt och monterat huset återstår bara det roligaste nämligen att måla och sedan inreda huset. Jag är ju lite traditionell av mig så jag föredrar klassisk röd och vit färg. Sedan vill jag gärna ha en lantlig inredning i huset för det är så himla fint.
 
På byggsatshuset.se hittar man massor med byggsatser och tips på olika alternativ när man vill bygga själv. Läs mer om byggsater här: Fritidshus byggsats - Byggsatshuset
 
Det är inte alla som har turen att ha en så stor tomt som vi har men det går ändå att bygga ett litet hus på tomten om man vill och det är ju bättre än ingenting. Ett mindre hus är billigare och går snabbare att bygga så det finns ju fördelar med ett litet hus eller ett förråd på tomten
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela